Közérdekű adatok / Panaszok és közérdekű bejelentések kezelésének eljárásrendje
Panaszok és közérdekű bejelentések kezelésének eljárásrendje
PANASZOK ÉS KÖZÉRDEKŰ BEJELENTÉSEK KEZELÉSÉNEK RENDJE
A 2013. évi CLXV. törvény fogalom-meghatározásában panasz olyan kérelem, amely egyéni jog- vagy érdeksérelem megszüntetésére irányul, és elintézése nem tartozik más – így különösen bírósági, közigazgatási – eljárás hatálya alá. A közérdekű bejelentés olyan körülményre hívja fel a figyelmet, amelynek orvoslása vagy megszüntetése a közösség vagy az egész társadalom érdekét szolgálja.
A panasz, vagy közérdekű bejelentés megtehető szóban vagy írásban, postai úton a Sárvár Térsége Többcélú Kistérségi Társuláshoz vagy a Sárvár Térsége Többcélú Kistérségi Társulás Gyermekjóléti Szolgálatához címezve (9600 Sárvár, Hunyadi u. 54.), vagy elektronikus levélben a tarsulas@sarvar-kisterseg.hu (Társulás esetében), sarvartersegigyjsz@gmail.com (Gyermekjóléti Szolgálat esetében) címre.
A szóbeli közérdekű bejelentést, amennyiben a bejelentő ezt kéri, kötelező írásba foglalni és a bejelentő számára másodpéldányban átadni.
A panaszt és a közérdekű bejelentést a beérkezéstől számított harminc napon belül kell elbírálni.
A panasz vagy közérdekű bejelentés vizsgálata mellőzhető, amennyiben:
- a korábbival azonos tartalmú, ugyanazon panaszos vagy bejelentő ismételten tette,
- azonosíthatatlan személy tette,
- a panasztevő a sérelmezett tevékenységről (mulasztásról) való tudomásszerzéstől számított hat hónap után terjesztette elő a panaszát (a tudomásszerzéstől számított egy éven túl előterjesztett panaszt érdemi vizsgálat nélkül el kell utasítani).
Amennyiben a panasz, illetőleg a közérdekű bejelentés alaposnak bizonyul, gondoskodni kell:
- a jogszerű, illetőleg a közérdeknek megfelelő állapot helyreállításáról vagy az egyébként szükséges intézkedések megtételéről,
- a feltárt hibák okainak megszüntetéséről,
- az okozott sérelem orvoslásáról, továbbá
- indokolt esetben a felelősségre vonás kezdeményezéséről.
Az eljárásra jogosult a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről – az indokok megjelölésével – köteles a panaszost, illetőleg bejelentőt írásban vagy elektronikus úton haladéktalanul értesíteni. Az írásbeli értesítés mellőzhető, ha az elintézésről panaszost, illetőleg bejelentőt szóban tájékoztatták, aki a tájékoztatást tudomásul vette.
A panaszost, illetőleg a bejelentőt nem érheti hátrány a panasz, illetőleg a közérdekű bejelentés megtétele miatt. A panaszos, illetőleg a közérdekű bejelentést tevő személyes adatai csak a bejelentés alapján kezdeményezett eljárás lefolytatására hatáskörrel rendelkező szerv részére adhatók át, amennyiben e szerv annak kezelésére törvény alapján jogosult, vagy az adatai továbbításához a bejelentő egyértelműen hozzájárult. A bejelentő adatai egyértelmű hozzájárulása nélkül nem hozhatók nyilvánosságra.
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1300165.tv
Csatolt fájl(ok):
- Panasz-közérdekű bejelentés űrlapja.pdf [17,94KB]
« Vissza az előző oldalra!
Elérhetőségek
Sárvár Térsége Többcélú Kistérségi Társulás
9682 Nyőgér,Petőfi S. u. 15.
Telefon:
06-95/326-690
Fax: 06-95/326-690
Mobil:
06-30/566-64-74
E-mail:
sarvarikisterseg@gmail.com
tarsulas@sarvar-kistersg.hu